תיקון 190 לפקודת מס הכנסה

תיקון 190 לפקודת מס הכנסה

תיקון 190 לפקודת מס הכנסה מגדיל את מגוון הפטורים מתשלום מס על קצבת הזקנה. ניתן לבצע הפקדה חד פעמית או הפקדה שוטפת לקופת הגמל, ולמשוך את הכספים כקצבה או במשיכה חד פעמית וליהנות מהטבות מס בעת משיכת הכספים.

הבשורה המשמעותית של תיקון 190 לפקודת מס היא שהחוק הזה מאפשר להפקיד כספי חיסכון פרטיים שנמצאים בחשבון העו"ש, פק"מ או תיק השקעות לקופת הגמל. בדרך הזו ניתן לקבל את כל ההטבות המשמעותיות של קופת הגמל ולוודא שאתם לא משאירים את הכסף שלכם לשכב בחשבון העו"ש, אלא מרוויחים ממנו דרך קופת הגמל.

החוק טומן בחובו יתרונות רבים אשר מסייעים לעצמאים ואף לשכירים בעלי הכנסה גבוהה, שרוצים לנצל את הכסף שלהם בצורה חכמה. על מנת למשוך את הכספים שנצברו בקופת הגמל לפי תיקון 190, צריך לעבור את גיל 60. ניתן לבחור בין קצבה חודשית פטורה לחלוטין ממס או הוצאה של כל הסכום ותשלום מס בגינו.

אז מהם היתרונות המשמעותיים?

  • השקעה דרך קופת גמל – כאשר אתם בוחרים להשקיע את הכסף שלכם בניירות ערך בישראל, לא תצטרכו לשלם מס על דיבידנדים וריביות שתצטרכו לשלם, כך שזה בוודאי יוכל לחסוך לכם לא מעט כסף במסגרת ההשקעות שתעשו.
  • מסלול השקעה גמיש – ניתן לבחור בין מסלול השקעה מנייתי, כללי או אג"ח ולאורך כל הדרך גם אפשר לשנות את מסלול ההשקעה, וזאת כמובן מבלי שתצטרכו לשלם מס נוסף.
  • פטור ממס על הקצבה – כל הכספים שתפקידו בקופת הגמל לפי חוק תיקון 190 יהיו פטורים ממס במידה ותבחרו לקבל את הכסף בתור קצבה.
  • מס רווחים מופחת – את המס על הרווחים בקופת הגמל תוכלו לשלם בזמן המשיכה של הכסף, וגובהו יהיה רק 15% על הרווח הנומינלי.

תיקון 190 בפקודת מס

אל תפקידו כסף בקופת גמל לפני קבלת ייעוץ מקצועי

תעשו לעצמכם טובה ותימנעו מקבלת החלטות שגויות שעלולות לעלות לכם לא מעט כסף והתייעצו עם איש מקצוע בנושא. אנו בטוחים שבדרך הזו תוכלו להיות שלמים עם כל החלטה שתצטרכו לקבל ותוכלו להבין בצורה הרבה יותר טובה את המהלכים השונים שאתם בוחרים לעשות וקשורים בכל השינויים שחוק תיקון 190 לפקודת מס מביא.
יש לא מעט פרטים ומידע שצריך להביא בחשבון לפני שאתם בוחרים להפקיד את הכסף שלכם בקופת הגמל, והרי שזה יהיה חשוב שתקבלו ייעוץ והכוונה שיאפשר לכם להבין בדיוק מהו הדבר הנכון בעבורכם לעשות. תתנהלו בתבונה ותזכרו שזה רק יעזור לכם לפעול בצורה יותר אחראית.
כפי שניתן לראות, החוק מביא עמו בשורה אמיתית בעבור אנשים שרוצים להימנע מהשארת הכסף שלכם בחשבון העו"ש ללא כל פעילות. במקום זאת ניתן להפיק מהכסף תועלת וליהנות מרווחים בעזרת השקעות חכמות שעושים במסגרת קופת הגמל.

ישראל אהרון – מקבלים ייעוץ מקצועי

רוצים להיות בראש שקט ולדעת שאתם מקבלים ייעוץ מקצועי שיוכל לחסוך לכם לא מעט סימני שאלה? כל מה שעליכם לעשות זה לפנות אל ישראל אהרון בנושא, והוא כבר ידאג לעזור לכם עם כל המידע שאתם רק צריכים לדעת.
לכל ייעוץ שקשור בהתעסקות עם קופות גמל, תכנון מס והתנהלות פיננסית שתוכל להטיב עמכם, יהיה כדאי לכם לוודא שאתם בוחרים לפנות אל ישראל אהרון רואה חשבון בחיפה, אשר ישמח ללוות אתכם ולעזור לכם בכל התהליך. אתם לא צריכים להתלבט יותר מידי לגבי כל הפרטים והחוקים השונים, אלא לפנות אל ישראל אהרון למידע נוסף לגבי תיקון 190 לפקודת מס.

המליצו עלינו

מאמרים שלנו

יש לך שאלה? רוצה להתייעץ?

להזמנת פגישת ייעוץ ללא התחייבות

דילוג לתוכן